Fjällräven Greenland Winter Jacket?

Hej!
Var och kollade på en Fjällräven Greenland Winter Jacket (G-1000), det jag reagerade på att den inte verkade så tjock och varm som man vill att en vinterjacka ska vara.
Bor uppe i skellefteå så temperaturen är oftast mellan -10 och -25. Jag har har tänkt använda jackan mestadels som en vardagsjacka, kan någon som använt denna jacka ge något omdöme på hur den håller värmen när kylan, vinden och snön kommer?

Jag har en Fjällrävenjacka som jag tycker liknar Fjällräven Grennland Vinter men som nog inte finns att köpa längre.

När det blir kallare än – 15 grader tar jag på mig min Fjällräven Expedition
Om man definitivt ska ha varm Fjällrävenjacka och i G1000 så skulle jag kolla Fjällrävenjackan Övik http://www.fjallraven.se/produkter/jackor/ovik-jacket som är ny för i år.

Per

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jodå, jag har en sådan... Fungerar finfint ned till -10-12 eller något sådant men jag har haft den i -20 också utan problem bara man rör på sig. Det beror ju också på vad man har under. Den är ju dock inte så lång så den värmer ju inte baken eller något sådant och inga värmefickor eller så finns..

Har också använt den i nollgradigt eller någon minusgradväder och då med endast en skjorta innanför...

En bra vardags vinterjacka tycker jag helt klart som även kan användas ute i skogen beroende på väder, vind och förhållanden...

mvh // Johannes

tack för svar!
tror det blir en sådan! som sagt så kan man ju alltid dra på sig ett extra plagg ifall det blir alldeles för kallt

Kom på att jag ofta har halsduk när jag använder min då skyddet för halsen inte är så häftigt.. Tänk på det :)

mvh // Johannes

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips