Fjällräven bergen

Hej! Här kommer en liten fundering=)

Ska på en mindre fjällvandring i sommar på 4 dagar och jag har en fjällräven bergen 30 ryggsäck. Har även en ryggsäck på 80 liter, men den är inte så lämpad för vandring. Har tidigare mest gått mindre turer på 2 dagar.

Min fråga är om ryggsäcken klarar vandringen? Jag får plats med allt: tält och sovsäck på utsidan, kök och dylikt i den stora fickan utanpå ryggsäcken och resterande inuti. Det som oroar mig lite är om vikten blir för stor för ryggsäcken och det blir fel belastning på ryggen. Finns det övriga problem?

Tacksam för tips =)

Det finns de som nomadiserar med mindre packning än så... Fyra dagar är väl bara att köra med. En månad, då är det nog lite viktigare att det funkar i längden...

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Hej,
Jag har också en bergen, fast 40 liter, och undrar hur tusan du fäster så mycket grejer på utsidan? Har du väldigt små tält och sovsäck och stoppar dem i meshfickorna?
Detta är den enda nackdel jag ser med säcken, avsaknad på fästpunkter...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips