Fjällmark Arctic 3P?

Hej! Första deltagandet i detta forum :)

Har tänkt att vandra med min fru och hund nästa sommar i Jämtlandsfjällen.
Är det någon som har erfarenhet av Fjällmark Arctic 3P?

Tror att jag/vi behöver ett 3-manna tält, kan bli lite trångt med hund annars.

Nej, men av Fjällmark Jeke2 och jag antar att detr samma duk osv.
Vi har använt det mestadels i låglänt terräng men inte haft några bekymmer vid ex regn. Hur det fungerar i kraftig vind vet jag inte men det borde inte vara några stora problem, linor osv sitter där som ska. Jag har skaffat "bättre" tältpinnar i alla fall (Y-peg) då de som följer med gärna har "perfekt" underlag.

Lycka till!

...sent by Tapatalk

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Nej, men av Fjällmark Jeke2 och jag antar att detr samma duk osv.
Vi har använt det mestadels i låglänt terräng men inte haft några bekymmer vid ex regn. Hur det fungerar i kraftig vind vet jag inte men det borde inte vara några stora problem, linor osv sitter där som ska. Jag har skaffat "bättre" tältpinnar i alla fall (Y-peg) då de som följer med gärna har "perfekt" underlag.

Lycka till!

...sent by Tapatalk

Tack för det snabba svaret!

Tror du bli nöjd med tältet. "Fjällmark" är en doldis och har lite konstiga lösningar ibland men vill man inte som jag lägga alltför mycket innan man vet intresset osv så får man väldigt mycket tält för pengarna. Helt klart! Jag är mycket positivt överraskad av tältet får mina 1195:- som det kostade.
Längre fram i tiden om intresset finns kvar vilket jag tror så blir mitt nästa tält Hilleberg Nallo2 eller Anjan2 :)

//Thomas

...sent by Tapatalk

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips