fiske östergötland

Jag skulle vilja ha tips på fiske sjöar i östergötlnd där man kan få slippa "prips blå fiskare"
ja vandra gjärna några km i skogen för att hita en vik där man får vara lite för sig själv !!
Vill inte köra bilen fram till sjön o sen kliva ut å stå uppe på andra fiskare som tävlar om vem som har de nyaste dyraste sakerna !!!:cool:

Tjena
Är lite i samma sits som du, har letat lite efter bra vatten men inte hittat något fantastiskt än!
Tar gärna emot tips jag med. Har provat att vandra Göta kanal från borensberg ner till roxen
och fiskat under tiden. Det gav ett 10-tal abborrar och en vacker promenad men va inget fantastiskt fiske. Tips är att göra det innan kanalen blir för trafikerad av båtar!

Vad är du intresserad av för fiske? Själv fiskar jag allt utom is fiske, har inte tålamodet med kalla fingrar!

Hör av dig om du hittar nått spännande under våren så gör jag det samma!

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Kolla med Öhammars Fiske & Sport i Linköping om ni har vägarna förbi, de verkar ha bra koll på lokalt fiske.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips