Fiske och vandring

Hej alla på forumet!
Jag har under de senaste veckorna blivit näst intill besatt av fjällvandring med fiske!:) Just nu är den enda butiken som jag går in i Naturkompaniet och när jag är hemma kollar jag på Lars Monsens dokumentärer.
Jag planerar nu att ge mig ut på en liten tur under sommaren i ca 5-6 dagar. Jag vill vandra, fiska och bo i tält under dessa dagar och njuta av den fantastiska naturen vi har här i Sverige.

Jag skulle därför uppskatta så mycket tips och råd om ställen man borde besöka, både med tanke på fisket och naturen. Jag kommer ha med mig haspelspö så är därför tacksam för tips om bra fiskevatten för det ändamålet:)

Tack på förhand // En ivrig frilufsare

Hej du!

Då är vi inne i samma period, Monsens dokumentärer har slitits ut och fiskeredskapen utökas.

Kommer att fiskevandra med några vänner i mitten av juli, väster om Vilhelmina och in i Norge, Börjefjell, skall vara grymt fiske. (inspirerad av Monsens 90 dagar i Börjefjell)

Kommer även att vandra själv 4-7 dagar i juni i närheten av Vilhelmina för att prova utrustningen och träna in tekniken. Kanske slå följe?

Förutom Vilhelmina är Arjeplog ett utmärkt fiskeområde

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Vildmarksvägen

Helt riktigt att det är fint fiske i det området kring Börgefjell. Om man kommer söder i från kan man välja att svänga av i Strömsund mot Gäddede. Du åker då på den vägsträcka som kallas Vildmarksvägen och går över Stekenjokk massivet till så småningom Vilhelmina.
Från Vildmarksvägen som går upp till 876 m.ö.h. har du en fin vandring rakt in i Börgefjell.

Vill man hellre köra bil in på norska sidan så svänger du av i Stora Blåsjön, kör ca 25km, svänger sen upp mot Namsvattnet. Där kan man boka båtskjuts med Kurt över sjön för att få en kortare vandring till det underbara fisket.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips