Fiske i Piteälven??

Hejsan alla fiskesugna...

Jag har en fråga angående Arjeplogsfjällen...
Jag vill veta om någon av er har varit och fiskat i strömmarna mellan Kuoddejaure och Vildok i Piteälven??

Ska ditt i sommar och fiska några dagar och ja är lite nyfiken på om någon har varit där och vill dela med sig av upplevelsefaktorn...

Ha det gott
Henka.

Inte änn

Har inte själv fiskat i Piteälven så att det stör, men har planer på det.

Vilken tid kommer du att vara där?
En dags expertkunskapsutbyte på plats vore ju trevligt.

Kommer själv att vara i området i juli.
Kanske även den eminente superexpertkommentatorn Brook ställer upp, om han kan slita sig loss från storstadsbestyren?

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Jag...

har inte varit och fiskat så pass långt upp i Piteälven (ligger mellan Miekak och Tjeggelvas, om jag inte har fel?), men som vanligt så lär det ju vara ett måste med båt...jag tenderar till att hålla mig omkring Lutton och Mårsom strömmarna.

Björn, i nuläget så är inte sommaren inte planerad (projektjobbar lite här och där just nu) men om det finns möjlighet så skulle det vara skoj att träffas irl, så att du får visa Strömsländans förträfflighet ;).

/Anders B

Piteälven+Strömsländan=Sant...

Hej igen fiskevänner...

Jag kommer nog att vara där i slutet av Juli i ett par dagar, reser med helikopter från vuogga och hyr båt i strömmarna och använder det eminenta Strömsländan Lyx, som är ett underbart spö, men det finns det nog andra spön som också är...

Ha de gott

Henka.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips