Finns det verkligen folk som STJÄL utrustning i fjällen?

Det där med att saker dyker upp när man ersatt dem har jag upplevt. Vår sulky blev stulen från vår altan. Polisanmälde som sig bör och tänkte såklart att den ser man aldrig igen. De lär väl knappast starta en barnvagnsrotel. Köpte en ny. En vecka senare ringer polisen som gjort ett större tillslag hos en hälare. Sen hade vi två barnvagnar! Hade hunnit använda den nya, så den gick inte i retur.

Jodå, Danne, du får hänga med till Norge nästa gång. Vad tror du om att sova i torkrummet då? Så slipper man släpa tält, funderingar på hur jag ska spika fast tvättlinan i absiden och behöver inte vara rädd för stölder! Allt i ett, som ett kinderägg utan choklad!
Innan dess kan du få se - men inte röra - mina nya fina skalvantar som just anlände med posten när vi ses i alperna. Det är dom som det står CECILIA i stora tryckbokstäver på...

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips