Finns denna typ av paddling i Sverige/Norden?

Hej!

Finns det någon plats i Sverige där man kan paddla i likhet med den länkande videon? 12:30 in i videon (länken borde ta er dit) förklarar nästan exakt vad jag letar efter! Det vill säga: en lång, sammanhängande sträcka med lekfulla forsar. Förhållandevis grunt vatten.

Jag fick enorm inspiration av videon och det vore kul att veta om dessa möjligheter finns i Sverige/Norden.

Tack!

HasseQ

Temp. avstängd
Jag har oxå en packraft, och gör en del turer. Det finns hur mkt ställen som helst i Sverige att paddla, men långa sträckor med lätta forsar är lite mer sällsynt och svåra att hitta, men finns här och var. Det krävs ganska mkt research och googlande. Ofta är det sträckor med lugnt vatten avbrutna av mer el mindre svåra forsar här och var. Kolla in tex Voxnan, Fulan, Fjätan.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Vi körde Byske älv förra sommaren, Arvidsjaur till havet (Byske). Många av sträckorna var roliga forssträckor även om det var lite mer vatten än den film du visar. Om man väljer sträckor så kan man få heldagar med mycket fors och ganska lite plattvatten.
Arvid

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips