Filmrullar i frysen?

Min kompis har gått över till digital kamera för länge sedan från analogt och har en hel hög med filmrullar över som hon nu tänker ge mig eftersom jag är kvar i den gamla tiden...! saken är den att dom förmodligen gick ut för ca 3-4 år sedan, best före datumet alltså, hon har haft dom i frysen hela tiden,hon påstår att dom håller bättre då!

Undrar om jag ska ta dessa på fjällsemestern nästa vecka eller gå o köpa nya i affären, kan det vara så att dom blivigt kassa i frysen, eller är dom användbara?? Filmen är Kodak 200 färgfilm.
MVH Lasse

Använd filmerna Du fått! Har de legat i frysen är det ingen fara. Det stoppar åldringsprocessen.

Jag har nyligen använt en av mina frysrullar som gick ut för ett par år sedan. Inga problem - bra resultat!

Lycka till under turen.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips