Film vintertur i Sarek

Tjolahopp!
Vad gör man med sina bilder och filmsnuttar efter turen? Tidigare har de blivit liggande på hårddisken, men på sistone har jag roat mig med att göra "filmer" som sedan brännts på DVD.

Nåväl, efter vårvinterns 12-dagarstur i Sarek lade jag ut filmen på youtube. Jag blev tvungen att dela upp den i tre delar på grund av dess längd. Det roligaste var nästan att göra filmen, något som dessutom förstärkte alla goda minnen. Man får här en inblick i vad en vintertur kan innebära med magiska vyer, tristess i tältet, gnabbandet, hårdvädersdagen och den stora sorgen när allt är slut och vardagslivet kallar.

För den som är intresserad av färdväg gick vi Kutjaure - Kisuris - Guopervagge - Ruotesvagge - Gassalahko - Guhkesvagge - Slugga - Pietsjaure - Saltoluokta.

Bör helst ses i 720p eller 1080p, fullskärm och med hyfsat ljud.

P.S Introt är en liten flirt med mr Kubrick. D.S

Film 1:3

Film 2:3

Film 3:3

God tur på er!
David

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Underbar film. Jag färdades från Ritsem till Salto via Sareks centrala delar under påskveckan. Kände igen såväl väder som en del omgivningar.
Tack!

HåkanF

Kul!

Nu blev man sugen att planera årets tur! och dokumentera de tidigare...

Hur går du tillväga med produktionen? vad använder du för programvara och är den nåt du kan rekomendera, då man har begränsad fritid är det trevligt att slippa testa igenom olika återvändsgränder i form av allt för komplicerade eller triviala program utan faktiskt kunna få fram ett resultat.

mvh Zacke

Tack

David, tack för att du gör film av äventyret!

Känner igen mig, efter mina egna turer i området.
Har dock aldrig druckit olja...urkk!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips