Fantastisk läsning..

Vill bara rekommendera den här tråden från Supertopo!!

http://www.supertopo.com/climbers-forum/1750553/first-big-wall-solo-Wired-Bliss-and-other-memories

Steve Byrne berättar sin historia på ett helt makalöst och härligt vis. Om hur han först kom i kontakt med klättringen, uppfann TCUs (fortfarande mina favoritkammar), rullar enorma stenblock nerför klippor och frisoloklättrar med nära-döden-ögonblick. Lever klättring helt enkelt..

MÅSTE LÄSAS om man gillar klättring!

Det är helt sjukt, det blir bara bättre och bättre!!

En klätterlegend som skriver ner minnen från sina äventyr som klättrare i realtid, inlägg för inlägg i en forumtråd på nätet, nu. Och det är seriöst kanske det bästa klätterrelaterade material jag någonsin läst!

Är jag den enda här som är helt eld och lågor över det här??

Nu beskriver han sin första bigwall, Mescalito, solo!! Som första bigwall!! =)

Och hans original tcu's "Wired Bliss" finns här;

http://www.wiredblissusa.com/

De är ju bara så vackra att man blir gråtmild!

Bilagor

• Wired Bliss TCU Rack.jpg
    Wired Bliss TCU Rack.jpg
    52.2 KB · Visningar: 350

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips