Fabriken eller Labbet?

Hej!

Ska skaffa kort på någon av Fabriken eller Labbet i göteborg.
Tycker att fabriken är otroligt mycket mysigare än labbet men labbet är billigare om man är student. Eller? Någon som har lite prisuppgifter och andra tips? :)

Klippkort på båda?

Tack!

Domen?
Hönö eller Utby? Tjörn eller Kullen? Indian Creek eller Yosemite? Alperna Norge?

Tips: Besök labbet en måndag, tisdag onsdag eller torsdag mellan 18-20 innan du köper kort där.

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Hej!

Ska skaffa kort på någon av Fabriken eller Labbet i göteborg.
Tycker att fabriken är otroligt mycket mysigare än labbet men labbet är billigare om man är student. Eller? Någon som har lite prisuppgifter och andra tips? :)

Klippkort på båda?

Tack!

Tja, Fabben är väl en smula billigare än Labbet, även om man är student, så om du diggar Fabben är det väl bara att köpa kort där. Trots att jag är en gubbe anar jag vad du menar när du tycker att Fabben är mysigare än Labbet (jag tycker också det), men jag är så tråkig att jag prioriterar fräschör (allt är relativt) och valmöjligheter och därför klättrar jag på Domen. Det är värt de extra pengarna.

Om du tänkt repklättra så hade jag kanske tagit Labbet eller Domen men om det är bouldering så hade jag valt Fabben (bästa ledbyggarna i Sverige?).
Sen väljer jag personligen Fabben alltid om det handlar om att köpa kort för jag trivs bäst där och köper enstaka besök på de andra,

But thats just me.

Labbet
+ bäst längd på lederna
- lite otekniska leder, mest mata juggar
- tokigt knökat tills kl 20

Domen
+ bäst ledbygge för rep
+ trevligast atmosfär (ganska subjektivt det där...)
- knökat tills kl 20
- mycket barngrupper, lite trångt

Fabben
+ genuinast atmosfär om man gillar kritdamm, sunkiga soffor, gamla tidningar och konstig musik...
+ bra för hårda bouldrare
+ trevligt folk som driver det, men vi saknar Åke :-(
- korta repväggar

Jag gillar Domen bäst!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips