Everest ADV Hiking 45l och 65l

Hejsan.

Hade tänkt ut och campa en del i sommar. Hade därför tänkt få tag på någon ryggsäck. Behöver inte vara någon supermodell då jag inte vandrar nåt annars direkt. Bara några campingturer sommar och sensommar, typ.

Såg att stadium har rea på dessa modeller, 45l och 65l. Var och provade 45l modellen idag. Tyckte den kändes bra på. Har dock aldrig haft en ryggsäck av den typen förut så jag slog inte till utan tänkte höra med er först. Tyckte iofs 45l såg liten ut så jag kommer nog gå på 65l ist. Den såg inte för stor ut för mig, så.

Har svårt att länka nu då jag sitter på mobilen. Men är det nån som har någon av dessa och har någon kommentar om dem? Står inget om huruvida de är vattentäta osv. Men tänkte att de kanske kan passa mina gamla enkla behov iaf. Tyckte som sagt att 45l satt mycket behagligt iaf. Tack på förhand.

Ps. 45l kostar just nu 499 och 65l ligger på 699. Ds.
 
Hejsan.

Hade tänkt ut och campa en del i sommar. Hade därför tänkt få tag på någon ryggsäck. Behöver inte vara någon supermodell då jag inte vandrar nåt annars direkt. Bara några campingturer sommar och sensommar, typ.

Såg att stadium har rea på dessa modeller, 45l och 65l. Var och provade 45l modellen idag. Tyckte den kändes bra på. Har dock aldrig haft en ryggsäck av den typen förut så jag slog inte till utan tänkte höra med er först. Tyckte iofs 45l såg liten ut så jag kommer nog gå på 65l ist. Den såg inte för stor ut för mig, så.

Har svårt att länka nu då jag sitter på mobilen. Men är det nån som har någon av dessa och har någon kommentar om dem? Står inget om huruvida de är vattentäta osv. Men tänkte att de kanske kan passa mina gamla enkla behov iaf. Tyckte som sagt att 45l satt mycket behagligt iaf. Tack på förhand.

Ps. 45l kostar just nu 499 och 65l ligger på 699. Ds.

Jag vet ingenting om dessa ryggsäckar, hjälper dig bara att länka.

Everest ADV Hiking 65l http://www.stadium.se/sport/uteliv-resa/ryggsackar-vaskor/220442101/everest.adv-hiking-65l.black

Everest ADV Hiking 45l http://www.stadium.se/klader/accessoarer/220443101/everest.adv-hiking-45l.navy
 
Svalt intresse tydligen, men iaf :D

Var och köpte 65l säcken igår. Nu har jag inte lastat den och traskat med den, så kan egentligen inte uttala mig om hur den känns på och så ännu, det får jag återkomma med.

Men konstruktionsmässigt känns den genomtänkt och vettig. Många fickor varav en stor yttre bakpå. En stor yttre nedtill och en avtagbar överdel.

Återkommee när jag traskat en sväng med den med lite packning i.

Mvh
 
Hej! Kanske meningslöst med en uppdatering här nu då denna säck ej finns på marknaden längre.

Men måste säga att jag är otroligt nöjd med denna rygga. Den har nu hängt på min rygg på olika vandringsturer sammanlagt ca 20 mil och visar inga tecken på att ge upp nånstans, och då bar jag ganska tungt i den på den första riktiga turen, upp mot 30kg.

Nu senast var den med på en 2dagarsvandring på 5 mil sammanlagt och bar då 21kg i den då vi hade ett backuptält som jag bar utanpå.

Fantastisk säck för det priset och jag är verkligen nöjd med den. Använder den mycket, även när man ska iväg på småresor där andra tar med sin resväska, så tar jag denna på ryggen istället, då det är så mycket skönare och mer praktiskt att bära på ryggen.

Så visst kan man ge billigare grejor en chans ibland men det kan vara bra att testa hemma först med lite vikt i så man lär sig hur den känns och hur man bäst optimerar den.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.