Erfarenheter av Exped cetus 2 ul

Jag ska köpa ett nytt tält.
Kommer att användas till sommar och höst tältning i skogs och fjällterräng.
Vill att det ska vara hyfsat lätt och kunna användas till 2 pers. Jag är lite torsk på stor absid att använda om det regnar och förvaring av ryggsäcken. Pris runt 5000. Har kollat lite på cetus 2 ul, men när man kollar på filmer så verkar det vara svårt att riktigt spänna upp det?
Ser väldigt hängigt ut på vissa filmer. Är det någon som har detta tält och har erfarenhet av det? eller bra alternativ?

Jag hade Spica 2 ul vilket är samma tält fast utan den stora absiden.
Jag verkligen gillade det tältet, lättbyggd och fina detaljer. Men hade just det problemet att det är lite svårt att spänna. Eller egentligen är det lätt men tyget släpper spänningen och sträcker sig. Särskild när det är ny eller det är kyligt så behöver man efterspänna lite för att det inte ska hänga.

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips