Erfarenhet, ersättning ryggsäcksstöld

I Juni fick jag dagssäcken lyft av någon från min cykel. Ett par år tidigare fick min kamrat sin säck stulen vid cafebesök efter utfärd. Hans veckoslutspackad med kamerasystem och hela lätta köret... Hans ersättning blev 50% minus självrisk. Det blev dyrt då ersättningsgrejorna knappast gått ner i pris och han ej kunde vänta på nästa rea. Själv fick jag 70% minus självrisk. Andra med andra erfarenheter?
Mot butikerna och nya prylar!

Go tur

Försäkringsbolagen anser ju att såna dör stöldbegärliga grejer alltid skall förvaras under uppsikt och kanske t.o.m. inlåst/fastlåst.

Ska man ha rimlig chans att få ersättning så får man nog i alla fall se till att stöldskyddsmärka dyra grejer. På jobbet använder de nån slags tejp med hål i som etsar in ett registreringsnummer i plasten.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips