Erfarenhet av Thule K-Guard?

Är det någon dom har någon erfarenhet av Thule K-Guard? Jag hittade bara en tråd om dessa och det råkade var min fråga från i maj ifjol och en som svarade var skeptisk.

840000_main_sized_468x329.jpg

Har efter lite letade kommit fram till att Thule K-Guard passar till mina takräcksbalkar med fyrkantrör vilket inte framgår av förpacknings utsida.

Thule K-Guard finns just nu med 70 % rabatt (=bra precis 300 kronor) på Usports konkursutförsäljning.

Per

Har precis monterat ett par Tule-guard på mina utdragbara takräcken. Känns helt ok. Blev betydligt lättare att lasta upp kajaken på taket och det känns tillfredställande stadigt. Det finns en utförlig test av hållarna på www.kajak.nu sök på kajakhållare på sidan.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
De borde fungera på fyrkantsrör, jag har ett par och det ingick nån sorts fästanordning för fyrkantika rör.

Enligt manualen som finns på Thules webbplats så passar den till 4-kantrör.

Jag slog till och köpte ett par för bra precis 300 kronor. Återstår att se/prova om hållaren genom sin stora bredd gör det möjligt att ha > 1 kajak på biltaket. Jag har en sådan liten bil att det är Thules kortare balkar, 108 cm enligt Thule.

Per

Har precis monterat ett par såna på mina fyrkantsrör och det gick smärtfritt.

Vad det gäller bredden så verkar det vara precis att man kan ha två i bredd på mina rör, som jag iofs inte vet längden på....men jag tror de är rätt korta då det är en liten bil (Hyundai i30).
Har inte transporterat nån kajak på dem ännu...

/Måns

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips