Jag har planer på att komma ut i Europa nästa år och klara av någon toppbestigning över 3000 gränsen. Uppskattar bergen väldigt mycket Thomas
Fast nu handlade ju tråden om 2015
Jag lägger upp en ny för 2016 på momangen.
Jag har planer på att komma ut i Europa nästa år och klara av någon toppbestigning över 3000 gränsen. Uppskattar bergen väldigt mycket Thomas
Planerna är lite vaga än så länge men Everest Trek i april-maj lutar det åt då vi redan köpt flyg. Startar eventuellt i Tumlingtar och avslutar i Jiri så det blir runt 40 dagar inklusive Renjo La, Gokyo och Kala Pattar:
Sen ska jag till Indien och drömmen är att gå en månad i Ladakh i sommar men jag har inget tält med mig, har redan lämnat Sverige, och min vandringspartner är inte så förtjust i höjden där runt 5000 meter. Så vi får se det kanske kan bli andra vandringar i norra Indien istället men tältfrågan måste ändå lösas.
Sen hoppas jag på något i höst också beror på vart jag befinner mig då. Möjligen Nepal igen. Everest Trek har jag gjort 5 gånger tidigare men aldrig från Tumlingtar. I Indien har jag icke vandrat tidigare.
Intressant tråd förresten.