Ensamäventyrare sökes! seglare, paddlare, vandrare...

Hej!

Jag håller på att skriva examensarbete (c-uppsats 10p) vid Idrottshögskolan i Sthlm. Arbetet ska handla om ensamäventyrare. Nu i inledningsskedet önskar jag komma i kontakt med kvinnor och män i alla åldrar som har varit ute på äventyr* ensamma någon gång. Initialt för att göra en enkätundersökning (under v.11) och eventuellt i senare skede även komplettera med intervju.

* = Definition av ordet äventyr: En resa eller vistelse i nära kontakt med naturen med muskelkraft eller vindkraft som framdrivningssätt, t ex paddling, vandring, skidåkning, cykling och segling. Resans/vistelsens längd skall vara minst tre dygn.

Om du själv är ensamäventyrare eller känner någon som är det, tveka inte att höra av dig. Din kunskap/erfarenhet är värdefull i min studie!

Om du vill delta i studien är du välkommen att höra av dig till mig via mail. I mailet ber jag dig att ange nedanstående information om dig själv. Kontakt kommer så långt det går att ske via e-mail men om du saknar tillgång till detta givetvis via vanlig post.

Namn:
Adress:
Tel.:
E-mail adress:
Äventyrs-/aktivitetstyp (t ex ensamvandring):
Övrig info (t ex egen websida etc):

Bästa friluftshälsningar

Mikael Olander
Idrottshögskolan Sthlm

E-mail adress: ihs1096@stud.ihs.se
Tel.nr: 070-733 7045
Post adress: Emmylundsvägen 5 (Lgh 608), 171 72 SOLNA

Elin Engerström

Kolla in Elin Engerström på länken längst ner till vänster på Utsidan. Hon är mitt uppe i ett ensamäventyr!

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.
Ola Skinnarmo

Ola skinnarmo, magnus fischer, elin engerström, hannibal thorsen.....det finns ett par stycken!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips