Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
En vecka, Bohusleden eller någon annan lokal led?
- Trådstartare Helmetrock
- Start datum
Är vattnet längst leden drickbart? Kan man fylla på färskvatten attleftersom? Tänkte gå etapperna 8-10 nästa vecka.
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Ja det är det, dock har det varit torka nu i nästan en veckas tid med 25+ grader varje dag så det kan hända att många bäckar är betydligt grundare än normalt.
Räkna inte med vattnet vid Bottenstugan, det såg inget vidare ut för ett par veckor sedan. Men det kommer bra vatten bara ett par kilometer efter stugan så.
Jag drack ur princip alla sjöar på min väg då jag bara bär 1,5 liter vatten med mig. Inga problem med magen eller liknande under hela min färd från Kungälv till Uddevalla.
Räkna inte med vattnet vid Bottenstugan, det såg inget vidare ut för ett par veckor sedan. Men det kommer bra vatten bara ett par kilometer efter stugan så.
Jag drack ur princip alla sjöar på min väg då jag bara bär 1,5 liter vatten med mig. Inga problem med magen eller liknande under hela min färd från Kungälv till Uddevalla.
Tack för ditt svar!
Det låter bra, då klarar jag mig vad gäller vatten... Har även funderat på det här med mina vandringskängor. Upplevde du att det behövdes? Jag tänker på att det vart varmt ett tag nu. Räcker det med joggingskor, eller upplevde du det som lerigt längst vägen?
Det låter bra, då klarar jag mig vad gäller vatten... Har även funderat på det här med mina vandringskängor. Upplevde du att det behövdes? Jag tänker på att det vart varmt ett tag nu. Räcker det med joggingskor, eller upplevde du det som lerigt längst vägen?
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg