Ekströms pulverkräm

Tack för svar och letande på nätet! Hade nog mest hoppats på ett "nej, men det är inte avslutat, finns här fortfarande", de där alternativen känns inte som nåt jag vill vara testpilot för just nu... Jag hade tänkt att använda pulvret som en slags sylt till gröten, nu får det nog bli vanlig sylt i stället även om det väger en hel del (och så är jag fundersam över hållbarheten...)
Kanske borde man försöka få tag på såna där portionsförpackningar till jordgubbssylten!

avslutad210712

Gäst
Kräm är väl bara soppa som reds med lite potatismjöl?

Tycker egentligen inte om socker-med-blåbärssmak men i fjällen handlar det om energi energi energi. Har testat blåbärsgröt men jag föredrar gröt utan blåbär även om jag i vanliga fall kan äta vilka kombinationer som helst.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

avslutad210712

Gäst
Blå Bands varma koppen finns.

De brukar jag köra med finns i lite olika smaker.

/Niklas F

Fortfarande bara en massa socker med torkade blåbär så Ekströms blåbärssoppa är samma sak men i större förpackning. Brukar köpa det åt min mor och tror att de finns kvar fortfarande. Med lite potatismjölsredning blir det kräm.

Däremot brukar jag ha med mig varma koppen med blåbärssmak som diarre-stoppare även om jag även har med mig imodium. Varma koppen är godare och mer psykologiskt.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips