Egen OL-karta i GPS?

Söker en GPS -har kikat på Garmin Colorado 300 och Garmin CSx-. Jag hade tänkt mig att lägga in orienteringskarta i 1:5000 och/eller 1:10000, för att använda som stöd vid revidering.
Har kollat in en hel del av de inlägg om kartor och GPS som finns på denna sidan och andra, men kan inte få ut något klart svar.
Vår grundkarta ritas i program OCAD.
När jag reviderar har jag en papperkopia som jag ritar på som jag skulle vilja ha in i en GPS-mottagare, enbart för stöd ej för att rita på.
Jag fick ett lite klurigt svar från Garmin support, där den som svarade sa att det kan finnas något program, och jag skulle söka på internet, varpå jag fick luren i örat.

Frustrerad sökare

Jag fick ett lite klurigt svar från Garmin support, där den som svarade sa att det kan finnas något program, och jag skulle söka på internet, varpå jag fick luren i örat.

Frustrerad sökare

Problemet var väl att du ringde Garmin support i Sverige och trodde att dom gav support;) Ökända är ordet sa Bill!

men kolla på kartforum, där tror jag att du kan hitta en del intressant, och du kanske kan ställa frågorna i forumet där!
http://www.kartforum.se

/Andreas

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Det är lättare att fixa i modeller som iQue 3600a och liknande, eller sådana som kör Pocket PC.
Där kan man förhållandevis lätt positionera en kartbild, vilken som helst, och stoppa in i en GPS. Problemet är att de modeller som finns antingen inte är vädertåliga eller dyra.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips