E109, E99, Sondre, Rago

E99 och E109

Jag har både E99 och E109.

E99 køpte jag først, jag ær 172 lång och køpte 195 cm. Detta tycker jag i eftertid ær lite før långt! den goda gamla "skidan ska nå upp till uppstræckt handled" gæller inte længre.
førdelar:
bra glid, håller på vallan, bra i flack fjællterræng
nackdelar:
SVÅRA att svænga med (køp lite kortare eller en skida med mer midja)

E109: mina ær 178cm långa, fungerar bra.
førdelar:
LÆTTA att svænga med. Jag blev en helt ny skidåkare efter att jag køpte dem! Enorm skillnad! De ær tom bættre i backen æn mina Morotto Dolomitti från -95. Så korta skidor ær också lætta att gøra lappkast med. Bæst i "stighudterræng".
nackdelar:
de kan vilja gå sina egna vægar nær man åker i småskavlig terræng. Før breda før skidspår. Vallan slits fortare æn på E99.

Konklusion: Skidglædjen i nedførsbackar ær fantastisk på E109, pløtsligt klarade jag telemarksvængar med 15kg på ryggen! Så jag tar alltid dom om jag vet att det blir lite utførsåkning. Om det ær platt terræng tar jag E99, men det ær bara før att jag har dem. Så om jag skulle rekommendera en skida, skulle jag ta E109, inte før lång. På grund av att du har otroligt mycket bættre kontroll i nedførsbackarna och dærfør har det mycket roligare, och før att det ær en relativt lætt fjællskida med styrspår så den ær OK att gå længs flacka leder med också.

God Tur!

Britta
 

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.