Dykning i Vietnam?!

Hejsan,
jag ska göra en resa till Vietnam i Juni 2002 och undrar om det finns några bra stället att dyka på? Är det nån som har varit där och dykt, vart och vad kostar det?

Ha en bra dag!

P.

Dykning i Vietnam

Hej! Jag var i Vietnam för två år sedan och då fanns det flera dykklubbar i Nha Trang, men de var bara öppna under högsäsong. Kolla Lonely Planet om detaljer, de vet mer. Priserna låg som i Thailand, vill jag minnas. Jag reste från söder till norr och jag såg inte några dykställen någon annanstans, men saker förändras ständigt.
Lycka till!

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Dykning Vietnam

Hej

Jag tänkte också bege mej till Vietnam, i December 2002.
Om någon kan berätta om dykningen där vore jag SÅ tacksam!!

MvH

Aléne

nha trang

hej,
du kan dyka i Nha Trang som ligger ungefär i mitten av Vietnam. Dom har flera padi-center där.
Dykningen är väl varierande, inte så bra som Thailand men helt ok.

mvh

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips