Dykning i Miami?

Jag och min sambo åker på smekmånad i mars. Vi kommer åka till NY med en avstickare till Miami (typ 24-26 mars). Vi har nån plan om att försöka oss på ett dyk när vi är i Miami, så frågan är:

Finns det nån här som har dykt i Miami?
Nån som kan rekommendera en dykfirma i Miami?
Dykställen i Miami?
Hur är vädret för dykning i mars?

Mvh
/Addeliten nyfiken

Grattis! Ni har valt ett härligt resmål...

Ett tips är att ni tar en avstickare söder ut mot Key West. En bilresa på ca 1,5 - 2 timmar, till Key Largo. Här dök jag och en kompis med Ocean Diver´s, en Padi dykfirma. Vi gjorde två vrakdyk.

Första dyket gjordes på ångaren The city of Washington, nåja, Plankhögen av den. Men det intressanta är alla färger och fiskar i alla dess storlekar. Baracudor, sköterske hajar, läderlappsfiskar mm.

Andra dyket var en kopia av första och här dök vi på en plankhög av Turanda. Höjd punkten på detta dyk var en stingrocka i en storlek som heter duga, som låg i sanden och som svävade i väg när man kom för nära.

Helt klart något att rekommendera. :)

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Tack!

Tack för tipset! Var det "svåra" dyk? Jag är inte så jättevan dykare...

Fler tips mottages gärna om det finns därute!

Kelly's on the bay

Det finns ett litet mysigt hotell och dykcenter på Key Largo som heter Kelly's on the bay. Jag var där för ett par år sedan och kan varmt rekommendera dem.

/Claes

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips