Duntofflor

Jag har fått för mig att jag (och tjejen) ska göra oss varsitt par duntofflor. Vi har kikat runt lite på tänkbara modeller för inspiration och tankar.

Det stora frågetecknet och bekymret är boxkonstruktionen för dunfyllningen som ger oss en del huvudbry. Vi undrar om det är någon som gett sig i kast med liknande projekt och har lite erfarenheter att delge oss.

Förutom själva konstruktionen av tofflorna med hur boxarna ska utformas så är jag även fundersam på hur jag vet hur mycket dun de ska fyllas med. Ska man beräkna volymen på boxen och sen utifrån dunets fillpower beräkna lämplig vikt dun för varje box?

Som sagt, vi tar hemskt gärna emot andras erfarenheter kring liknande projekt!

Görenkelt

Bruka liggunderlag till sula. Sy en rymlig yttersko och en lätt att komma i innersko. Istället för teorier gör det, fyll till lagom spänst och fyllnadsgrad. Svårighet 2, tidsåtgång 1a paret en kväll 2a ett par timmar. Pappersmodell kan vara bra att ha.
//J

Vandra i stad och natur: Upptäck Merrell SpeedARC Matis för urban hiking

Vandring i staden – en ny livsstil Urban hiking handlar om att utforska staden till fots och upptäcka dess dolda pärlor. Det är en aktivitet som ...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg