Dunläckage i Nanok sovsäck

Hej

Jag köpte en Nanok Comfort down -5 sovsäck i somras och har efter två övernattningar i den en liten fråga kring dunläckaget.

Det ser ut som jag har nackat en höna när jag vaknade upp på morgonen.
Men den läcker inte genom sömmar utan genom tyget.
Så min fråga är om detta är normalt?

Jag vet att alla dunsovsäckar släpper dun men hur mycket är normalt?

mvh

Jag brukar ha ca 5-10 dun som sticker ut på morgonen. Då är det inte bara i sömmarna utan genom tyget också.
//Peter

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Det låter inte acceptabelt. Standard är väl att något dun följer med när jag drar min säck ur packpåsen och att något dun tittar ut oftast genom någon söm, vilket jag mer eller mindre lätt drar in igen. Men att det åker dun ur säcken annat än just när jag packar upp den från påsen har jag inte registrerat.

Tack för dom snabba svaren.
Bifogar 2 bilder på spektaklet så ni kan bedöma det bättre.

Bilagor

• Nanok sovsäck1.jpg
    Nanok sovsäck1.jpg
    26 KB · Visningar: 423
  • Unknown-2.jpeg
    Unknown-2.jpeg
    294.4 KB · Visningar: 436

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg