Duger denna utrustning?

Hej!

Jag har funderat ett tag nu och kommit fram till lite klätterutrustning jag ska köpa men eftersom jag räknas som nybörjare när det gäller kunskap om utrustning så skulle jag vara tacksam med lite hjälp. Jag har klättrat i ungefär ett år (och har lånat utrustning av vänner) och nu har jag beslutat mig för att köpa lite av min egen utrustning. Det viktigaste är följande.

Klättersko: Coyote VCS 2
(http://www.addnature.com/product.aspx?pf_id=FIVETENCOYOTE_VCS)

Rep: Beal Edlinger II 60m
(http://www.addnature.com/product.aspx?pf_id=4400)

Jag undrar om detta är bra skor och ett bra rep? Jag vill ha något som är värt priset och som fungerar för det jag har tänkt. För det mesta kommer jag sportklättra och klippklättra men jag har även tänkt att om det är möjligt utföra någon enklare alpin klättringsresa om ett år. Kommer detta repet och dessa skorna funka till detta eller behöver jag bättre saker? Eller har jag valt utrustning över min nivå? (Jag kan inte mycket så jag känner att jag behöver fråga)

Jag tackar för alla svar jag kan få om era erfarenheter med utrustning!

Mvh Andreas

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips