Djupangivelser i bluechart

Hej,
Jag har just köpt bluechart till min Garmin etrex legend c. Fast jag har ställt in nautiska enheter (nm, kt, m) både i mapsource och i Gps:n så får jag djupen angivna i feet istället för meter. Vad är det jag har missat?

Tacksam för hjälp,

David Nilsson (använde visst frugans inloggning...)

Du har missat djupet

Längre ner på sidan "Enheter" där du har ställt in "distans/fart" finns det näst längst ner ett fält som heter "Djup". Ändra till meter där.

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Jag får fortfarande endast fot i gps:n. I datorn får jag djupen i meter men sedan när jag överför sjökorten till gps:n så blir djupangivelserna i fot. Jag hittar ingen inställning i gps:n för ändring av endast djupet. Bara den nautiska som jag nämde innan (nm, kt, m) som jag antar
ska vara avstånd, fart samt djup. Men det tycks inte fungera. Tacksam för fortsatt hjälp.
David

Problemet löst efter uppdatering!

Nu lyckades jag lösa problemet genom uppdatering av gps:ns
programvara.

Jag vill passa på att tacka alla för ett mycket intressant
forum med fin anda och en gedigen kunskapsbank.

David Nilsson

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips