Diverse uppdateringar från Garmin

Garmins uppdateringar - var finns de?

Senaste gången jag flög passade jag på att köpa en så'n där datorsladd till min Garmin eTrex (flygplatsen i Heathrow var billigare än Teknikmagasinets sladd i varje fall, och jag kör bara på batteri).
Hursomhelst, glad i hågen gick jag in på Garmins hemsida www.garmin.com och hämtade hem senaste uppdateringen. Trodde jag...
Jag skulle naturligtvis ha klickat på "eTrex European" istället för "eTrex". Varför har man valt att göra denna uppdelning?
* Finns det någon skillnad i hårdvaran för "eTrex" och "eTrex European"? Annars borde man ju kunna trycka in en "icke-europeisk" mjukvaruversion i min, eller tvärtom. Då skulle det bara behövas en länk på deras hemsida - "eTrex".
* Den andra versionen, den som inte är "european", är den för resten av världen (Kina, Burkina Faso och kanske t o m Libyen)?

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!
Olika hårdvara

Den första generationens eTrex "gul" har mindre minne för firmware än nästa version. Den första, som såvitt jag vet har sålts i USA hela tiden, klarar inte av att få plats med en flerspråkig firmware.
Sedan gjorde man en modell med större minne för programmet. Då kunde de få med flera olika språk, däribland svenska.
Av denna anledning finns det två olika program till den gula. Den gula är ju egentligen två olika mottagare.

Anders

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips