Dell axim x5+ Venture

Hej,

Jag har en Dell axim x5 som jag försöker samköra med
min etrex Venture. Jag har provat Pocket kartex och dells Gps Navigation system.
När jag börjar söka efter gps:en så antingen låser den sig eller så börjar allt att gå vidrigt långsamt.

Har aldrig lyckats få någon kontakt med gpsen.

Kan det vara någon inställning som är fel eller
vad är det?

Hjälp!!

MVH

Micke

ang Dell Axim 5 - gps

Hej !

Kan ev vara den seriella drivrutinen till din Dell.

Laddas hem från dells hemsida.
Samt har du kollat att den är rätt inställd på baudrate - har en Dell med CF kort som går på 4800.

Har själv laddat hem den drivrutinen , men jag kör Oziexplorer Ce , fungerar bra.

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Undrar....

hur du rent fysiskt kopplar ihop din GPS med handdatorn? Finns det speciellt kabelage för att göra detta för vilken Garmin gps som helst, tex Vistan?

Jonas

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips