Delar till ett hemmagjort gravity filter

Gå till en djuraffär/akvariebutik. De där små kopplingarna används till akvarier. De bör också ha höga krav på att de inte är giftiga eller samlar smuts vilket inte är fallet om du väljer från exempelvis bildelar eller kopplingar för vattenkylning till datorer. Sen är silikonslangar att föredra då de är väldigt mjuka och enklare att rulla ihop, så har du pvc kan det vara läge att byta.

<edit>
Kom just på att man även använder de där i ölbryggeri, dock lite svårt med fysiska butiker så här en länk: http://shop.humle.se/utrustning/kopplingar/
</edit>

Lycka till och återkoppla gärna hur det gick!

/Gustav

Eller gå till en vvs-butik/byggbutik. Herre min ge, så svårt är det la inte. Och visst, livsmedelsklassade slangkopplingar är jättebra. Men om man riskerar att dö av nftalat-berusning från sitt friluftsvattenfilter borde man kanske prioritera annorlunda. TS klarar sig förmodligen med gardena-kopplingar.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
Eftersom vi bor i Sverige så kan vi nog använda svenska språket i de flesta sammanhang oavsett hur stora internationella vyer vi har.
Men vattenfiltret kan ju vara en bra uppfinning i alla fall ☺.

Två camelpåsar med vatten med ett vattenfilter på slangen är inte så svårt. Slang finns hos Biltema m fl. En bit snöre och så är det klart. Lat som jag är köpte jag ett färdigt när det var rea.

go tur

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips