deformerade fenor!

Jag lyckades glömma mina mares avanti tre i solen. nu har dom fått mycket märkliga former. finns det något sätt att kanske "hetta upp" dem igen och försiktigt försöka böja tillbaka? eller är det bara att fiska upp 500:- och köpa nya... /Erik
 
ärligt talat så vet jag inte, eftersom det aldrig hänt mig.. MEN det kostar ju inget att prova, kör försiktigt i ugnen, varmt vatten eller med varmluftspistol.. Funkar det inte så måste du ju ändå köpa nya..
 
Har råkat ut för samma (i Egypten) och provade att försiktigt värma dem med hårtorken som fanns på hotelrummet... Inget bra resultat. De blev torra och smulades sönder när man böjde lite på dem. Det var inga billiga fenor...

Lycka till. (Gör det här i enrum. Mina kamrater tyckte att det var jättekul att se mina tappra försök)
 
Jag gjorde på följande sätt. Tog min värmepistol och hettade upp den fena som hade blivit värst skadad. sedan böjde jag tills det iallafall liknade det tidigare tillståndet. det gick sådär :) ska förmodligen skaffa ett par nya men dom går antagligen att använda iallafall.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Lejonel Tips på snorkel+mask+fenor? Dykning 11
pal2 Fenor funna Dykning 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.