Dåliga erfarenheter av Nepal?

Har själv varit i Nepal och njutit kopiöst! Läst så mycket jag bara orkar på Utsidan och andra internationella sidor men aldrig hittat något negativt. Är det så att ingen har råkat ut för något otrevligt i Nepal?

OBS! Detta skriver jag inte för att gotta mig åt andras olycka utan bara för att få höra om olika händelser för att samma sak inte ska hända någon annan.

Jag tänker inte på att någon blivit av med sin kamera eller dyl utan något grövre. T.ex rånade på en trek.

Mvh

Anders

annapurna

Hej,
när jag vandrade i Annapurna blev jag varnad från att gå själv, eftersom det tydligen fanns rånare på trekken.
Inga resenärer vi mötte hade någon erfarenhet av detta utan det var hotellägarna i Pokhara (staden man utgår ifrån) som sade detta. Jag fick intrycket av att dom haft problem med detta tidigare, men att det inte existerade längre. Vi mötte iaf en hel del människor som gick själva som vi slog följe med.
Jag tror inte detta är nåt problem du behöver oroa dig över.

Hoppas du får en trevlig vandrig.

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips