Dåliga erfarenheter av Nepal?

Har själv varit i Nepal och njutit kopiöst! Läst så mycket jag bara orkar på Utsidan och andra internationella sidor men aldrig hittat något negativt. Är det så att ingen har råkat ut för något otrevligt i Nepal?

OBS! Detta skriver jag inte för att gotta mig åt andras olycka utan bara för att få höra om olika händelser för att samma sak inte ska hända någon annan.

Jag tänker inte på att någon blivit av med sin kamera eller dyl utan något grövre. T.ex rånade på en trek.

Mvh

Anders

annapurna

Hej,
när jag vandrade i Annapurna blev jag varnad från att gå själv, eftersom det tydligen fanns rånare på trekken.
Inga resenärer vi mötte hade någon erfarenhet av detta utan det var hotellägarna i Pokhara (staden man utgår ifrån) som sade detta. Jag fick intrycket av att dom haft problem med detta tidigare, men att det inte existerade längre. Vi mötte iaf en hel del människor som gick själva som vi slog följe med.
Jag tror inte detta är nåt problem du behöver oroa dig över.

Hoppas du får en trevlig vandrig.

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips