Dagsturer runt storulvån ?

Hejsan !

Kommer att vara vid storulvåns fjällstation över midsommar med fru och tvååring. Har ni några bra tipps om dagsturerman kan gå i området ?

Mvh P.

Jag tänkte föreslå en topptur upp på Getryggen, men det kanske inte är idealiskt med en tvååring? :)

Ulvåtjärnen ligger söder om leden till Blåhammaren (ungefär halvvägs). Där finns sandstrand och man kan ta sig ett dopp. Vacker utsikt mot Snasahögarna.

I riktning mot Gåsenstugan kan man gå till Tjallingen, där det fanns samer som serverade fika 2003. Vägen dit är en lättgången grusväg.

mvh,
Henrik

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.
hvk; sa:
I riktning mot Gåsenstugan kan man gå till Tjallingen, där det fanns samer som serverade fika 2003.

Hehe, Tjallinglegenden.. "Det var en gång.." :)

Jag tycker också Ulvåtjärn är ett bra tips. Kul också att gå en bit mot Sylarna så att man kommer upp och får lite utsikt (kanske på Lillulvåfjället som leden rundar?).

Eller en bit upp på sluttningen mot Getryggen får man nog också fin utsikt, men jag vet inte om det finns bra stigar där.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips