Cykling till Gibralta. Hur lång tid?

Hej

Jag undrar lite hur långt tid man bör planera in för att cykla till Gibralta från Uppsala. Tanken är att följa Atlantkusten hela vägen med en avstickare till Paris eller gena genom Paris.

Är det någon som har gjort något liknande som har några goda tips på vägen?

Tack
Emil

Hej

Svårt att säga, det beror ju på hur långt man cyklar per dag, om man stannar och tittar på olika saker mm. men jag cyklade från Lissabon till Stockholm på 7-8 veckor. Följ dom små "vägarna" som går längs kanalerna i Frankrike för där är det ingen biltrafik. Har en karta på min hemsida där jag ritat in hur jag cyklade. Lycka till

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Det tog mig 6 veckor att trampa Gibraltar - Stockholm, men då gick min rutt genom Andalucien, Castillien, Aragonien och Katalonien. Håller med föregående inlägg; räkna med sju - åtta veckor.
En reflektion över Spanien var att det tog betydligt längre tid att korsa än vad jag grovplanerade.
Din rutt låter vettig. Åker du från Gibraltar genom Andalucien vidare till Portugal får du med det bästa av Spanien. Andalucien är ett måste medan Castillien mest innebär spenat och motvind.

/Anders F

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips