Cykling till Gibralta. Hur lång tid?

Hej

Jag undrar lite hur långt tid man bör planera in för att cykla till Gibralta från Uppsala. Tanken är att följa Atlantkusten hela vägen med en avstickare till Paris eller gena genom Paris.

Är det någon som har gjort något liknande som har några goda tips på vägen?

Tack
Emil

Hej

Svårt att säga, det beror ju på hur långt man cyklar per dag, om man stannar och tittar på olika saker mm. men jag cyklade från Lissabon till Stockholm på 7-8 veckor. Följ dom små "vägarna" som går längs kanalerna i Frankrike för där är det ingen biltrafik. Har en karta på min hemsida där jag ritat in hur jag cyklade. Lycka till

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Det tog mig 6 veckor att trampa Gibraltar - Stockholm, men då gick min rutt genom Andalucien, Castillien, Aragonien och Katalonien. Håller med föregående inlägg; räkna med sju - åtta veckor.
En reflektion över Spanien var att det tog betydligt längre tid att korsa än vad jag grovplanerade.
Din rutt låter vettig. Åker du från Gibraltar genom Andalucien vidare till Portugal får du med det bästa av Spanien. Andalucien är ett måste medan Castillien mest innebär spenat och motvind.

/Anders F

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips