Cykla till Frankrike?

Hej! Jag är en glad nittonåring som söker efter en trevlig person som är sugen på att cykla till Frankrike i höst/vår . Jag har planerat denna resan länge och hade från början tänkt genomföra den själv över hösten. Så, I slutet av september packade jag min kärra, sa hejdå till vänner och familj och gav mig iväg. Dessvärre kom jag inte längre än till Danmark då jag insåg att den här typen av resa inte var särskilt rolig att genomföra själv. Så nu har jag alltså alla redskap för redan, men saknar en cykelkompis. Jag är en väldigt positiv person som gillar att läsa, pyssla, springa och självklart cykla. Så, om det är någon trevlig cyklist som har tid och lust till en sånhär resa antingen till våren, eller till och med vill ge sig ut nu i oktober, så hör gärna av dig! :)

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Hej.

Vad roligt att läsa att där är fler som tänker som jag :)

Själv har jag haft lite andra sträckor i tankarna.
Själv hoppade jag på att jag skulle cykla Karesuando - Smygehuk nu i april, men kom dessvärre bara till Gällivare p.g.a. en gammal knäskada som luckrades upp längs vägen.

Hur som helst, det du beskriver låter onekligen intressant. Har lite adekvata frågor:

1. Var startar du ifrån? Själv bor jag i Kiruna för tillfället, men kommer ev. flytta söderut i januari.
2. Vad har du tänkt för budget till det hela?
3. Hur lång tid har du beräknat att detta ska ta?
4. Om du kör i vår, när tror du är en lämplig starttid?
5. Hur långt planerar du att cykla/dag samt hur har du beräknat vilodagar?
6. Hur hade du tänkt ta dig tillbaka? Cykla? Tåg? Flyg?

Är själv 22 årig kille som är sjukt förrvirrad i livet och vet ej riktigt vad jag vill eller vart jag är påväg, så det hade varit otroligt roligt att genomföra en sådan här tur med någon annan som man kan reflektera lite om livet på vägen :)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips