cykla Sthlm-Jönköping

Hej!

Jag planerar att cykla Stockholm-Jönköping i vår och vill ha tips på vägval och annat.

Jag har tänkt köra sträckan på landsvägscykel och nonstop.

mvh
Kalle

E4

Hej kalle
Ta inte E4an den är snabb men kan vara förädisk Pga trafiken. Sträckan du väljer är C:a 32 mil, så varför inte köra Vättern runt i stället då du får sällskap av andra rumpgnidare. För bedriften bör man vara tränad är du det?

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Nej E4 kanske inte är så bra.

Jo jag ska köra Vätternrundan och tänkte köra den här turen innan.

Vätternrundan är den 13-14 Juni och så är mtbtävlingen Ränneslätturen den 1 Maj, och sedan en massa multisporttävlingar i maj.
Så det blir antingen att klämma in äventyret i mitten av maj eller köra innan 1 Maj.

Jag hade tänkt starta klockan 4-5 beroende på hur lång tid jag planerar att det ska ta.

Klarar man det på 15h tro?

/Kalle

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips