Cykelvagn eller cykelväskor?

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Varför släpa på så mycket?

[/QUOTE]

Om du tror att själva cyklingen är målet så är DU dummare än jag trodde. Cykeln tar jag när jag ska till platser dit det inte går att ta sig med bil (och där apostlahästarna är lite för långsamma). Det är platserna jag tar mig till som jag njuter av.
[/QUOTE]

Jag förstår att cyklingen är ett nödvändigt ont för dej och att du hellre skulle ta bilen om de gick att köra till dom platser du njuter av. Men att ta sej till ett ställe å stanna där tills man cyklar hem igen skulle iallafall inte jag kalla cykelsemester.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Varför släpa på så mycket?

mördarsnigel; sa:
Jag förstår att cyklingen är ett nödvändigt ont för dej och att du hellre skulle ta bilen om de gick att köra till dom platser du njuter av. Men att ta sej till ett ställe å stanna där tills man cyklar hem igen skulle iallafall inte jag kalla cykelsemester.

Nödvändigt ont är väl fel att kalla det, men jag håller med om att det du beskriver kallar jag inte cykelsemester. Lika lite som jag kallar det för "vandring" att gå till ett vindskydd, sova där ett par nätter och sen gå hem igen.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips