Cykelväskor

Bra och proffsiga cykelväskor har fästen som en gripklo, så att dom inte kan hoppa loss. Ortlieb odyl tex. Men ändå irriterande om dom skramlar, man kan ta vanliga remmar och dra fast dom vid pakethållaren. Som fram på bilden. Gamla sättet var någon typ av elastiskt band / "gummisnodd" man spänner ned till navet och krokar fast, man kan nog tillverka något själv.
Värdesaker har man i en lite ryggsäck som är enkelt att alltid ta med.

b7.jpg
 
Om det inte måste vara av märket Vaude finns det mycket mer att välja på
Jag tycker att spännband är ett bra alternativ, det är ju inte utan anledning de är den absolut vanligaste formen av lastsäkring vid kommersiella transporter. Men det finns mindre, lättare och inte minst billigare att välja på hos tex
Köp【Spännband】och【Spännremmar】hos Biltema – Varför betala mer? - Biltema.se


Hur mkt värdesaker har du med dig egentligen? Alltså vilken volym
För mig räcker det med två små plastpåsar för telefon o plånbok,
och plastpåsarna har jag i ryggfickorna på cykeltröjan.
SmallLoopPullOut_1800x1800.jpg

How to pack your cycling jersey pockets and saddle bag like a pro | Cyclist

Jag har ingen cykeltröja, öht inga specialkläder eller dito skor som börjar på cykel- . Det jag förvarar i min lilla väska på ramen är telefon och korthållare. (rättelse av tidigare: på den skickelsedigra etappen Krokek-Finspång hade jag kort i den ena, tappade, cykelväskan och telefon i den andra. Därför kunde polisen hitta mitt telfonnr och SMS:a mig).
 
Jag har ingen cykeltröja, öht inga specialkläder eller dito skor som börjar på cykel- . Det jag förvarar i min lilla väska på ramen är telefon och korthållare. (rättelse av tidigare: på den skickelsedigra etappen Krokek-Finspång hade jag kort i den ena, tappade, cykelväskan och telefon i den andra. Därför kunde polisen hitta mitt telfonnr och SMS:a mig).

Jag har inte heller cykelkläder men min vanliga jacka har ficka med blixtlås och däri ligger mina värdesaker, som mobil, plånbok och nycklar. Kom ihåg att dra igen blixtlåset och äverlasta inte så sömmarna brister inuti fickan.

Mobil har jag ibland i en styrväska (dedikerad mobilväska) med fönster så jag kan se karta och se min träningsapp under färd.

Ang längd på spännband så kan man ju enkelt korta ett för långt - klipp eller skär och bränn sedan änden så den inte fransar sig. Köper du billigar h du dessutom nog råd att årka göra fel om du klipper en för kort. Den är ju inte hundratals kilo last vi pratar om och då håller nog biltema väl så bra.

Lycka till.!

/Patrik
 
Jag kör också med vanligt spännband.

Det jag använder är lite för långt, så det räcker oftast två varv runt.

Om jag bara tänker efter var jag sätter spännbandet så har det aldrig blivit några problem med att något lossnat.
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.