Cykelstorlek?

Jag ska börja cykla landsväg och träna lite. Så jag startar med att skaffa cykel.
Men då undrar jag vilken storlen man ska ha på den. Jag har kollar runt lite och sett olika storlekar men vet inte vilken som jag ska ha.

Jag är 179-180 cm lång ungefär. Är det nån som är ungefär lika lång och vet vilken storlek dom har...så säg till då.

M.V.H Pär Snögren

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Det är avståndet mellan sadelstolpe och styre som är viktigast. Höjden är mer lättreglerad... :)
Utan delmått, t.ex. längd från gren till axlar samt armlängd är det svårt att ange en lämplig storlek. Gå till en duktig cykelhandlare och be dem hjälpa dig istället.
Att testa olika cyklar är förstås inte heller fel. Genom att cykla några mil brukar man känna om det känns vettigt.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips