Cykelsemester 9-13:e Juni - Dalsland

Hej!

Jag och en kamrat planerar att göra en 4-5 dagars cykelsemester i vackra Dalsland. Vi har inte spikat några detaljer men tänkte utgå från Vänersborg och ta det bästa från Dalslandsleden och eventuellt komplettera med några andra fina vägar.

Detta är meningen att bli en trevlig upplevelsemester i lagom tempo (runt 20 km/h, kanske) och inte något racerlopp. Vi tänkte oss 7-10 mil om dagen (totalt 30-40 mil) och boendet blir, lite beroende på väder, vandrarhem eller tält. Mat köper vi längs vägen. Tanken är att försöka äta lagad lunch ute och köpa med sig övrigt efter behov för att minimera packning, men det ju upp till var och en.

Kanske några som är sugna på att hänga med?

(jag kommer kanske att cykla upp från Gbg till Vänersborg dagen innan om vädret är hyfsat..vore kul med sällskap:), min kompis bor i Värmland och tar sig ner till Vänersborg på egen hand)

"Don´t just dream about it, do it"

Din cykelkompis är jag. Snart drar vi.

Hoppas även någon mer vill med. Vi kan ju erbjuda sång o draghjälp i uppförbackarna.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Tyvärr inte, vi hade planerat en cykeltur i en vid båge runt mälaren den veckan, men nu har vi styrt om planerna till en vandring i de mörka hälsingeskogarna. Men lycka till och skriv gärna ett lite om hur det var så att man får lite inspiration

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips