• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Cykelsemester 9-13:e Juni - Dalsland

Hej!

Jag och en kamrat planerar att göra en 4-5 dagars cykelsemester i vackra Dalsland. Vi har inte spikat några detaljer men tänkte utgå från Vänersborg och ta det bästa från Dalslandsleden och eventuellt komplettera med några andra fina vägar.

Detta är meningen att bli en trevlig upplevelsemester i lagom tempo (runt 20 km/h, kanske) och inte något racerlopp. Vi tänkte oss 7-10 mil om dagen (totalt 30-40 mil) och boendet blir, lite beroende på väder, vandrarhem eller tält. Mat köper vi längs vägen. Tanken är att försöka äta lagad lunch ute och köpa med sig övrigt efter behov för att minimera packning, men det ju upp till var och en.

Kanske några som är sugna på att hänga med?

(jag kommer kanske att cykla upp från Gbg till Vänersborg dagen innan om vädret är hyfsat..vore kul med sällskap:), min kompis bor i Värmland och tar sig ner till Vänersborg på egen hand)

"Don´t just dream about it, do it"
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.