Cykeln med hjälpmotor ?

Jag har hör talas om att det numera finns en modern variant av cykel med någon slags hjälpmotor. är det någon som har en sådan eller har testad den ?

Jag vet att man av alla skäl driva sig själv framåt, men ska man hårddra det så gör ingen det på landsvägen, då den ju är byggd så att man lättare kommer fram, så den hjälpen har ju alla landsvägscyklister som hävdar att de tar sig fram på egen hand.

Så det så !

Jag tänkte att det är ju bättre att fler ger sig ut o cyklar, även om de fuskar med en hjälpmotor då o då under cyklingen, eller hur ?

Eller svär jag i kyrkan nu bland er cyklister ?
 

Bilagor

  • motor.jpg
    motor.jpg
    88.6 KB · Visningar: 4,386
Hembygge

Här är ett hembygge jag gjorde 2003. Kallar skapelsen för "Risotto". Motorn är kinesisk, hittade återförsäljaren via internet. Har tyvärr inte kvar länken.
 

Bilagor

  • Risotto mod 2003.jpg
    Risotto mod 2003.jpg
    54.5 KB · Visningar: 4,955
Hittade en länk där du kan köpa en byggsats! Bygg din egen "Risotto".
http://www.mekit.se/index.php?main_page=product_info&products_id=1

Lycka till

Börjar inte det här likna ett motorforum? Förlåt!

Nä vadå ?, det du ser är evolutionen, cykeln kommer inte undan den...


Skämta lite, min mening är att man ska trampa på, men kanske en del kan komma iväg lättare ut på cykelfärd med den här möjligheten, men du, vilken slagvolym får anses vara den i sammanhanget lämpligaste ?, bränslet ?, kedja el. rem ?;)
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.