Cykelaffar i London (touring)

Hej

Jag befinner mig i London och funderar pa att kopa en touringcykel. Sa, finns det nagon som vet en bra cykelaffar har?

/Malin
 
SJS Cycles ligger i Somerset, mao rätt långt från London. Woolsey of Acton tycks vara en av Londons mer seriösa butiker och har åtm samtliga Raleigh och Dawes-modellerna. Dawes Galaxy lär vara en modell att kika närmare på enligt Cycling Plus.
 
butiker

tackar for tipsen! Var ute pa en runda idag och hittade en av alla Evans cycles, denna i Spitafields, valdigt stor utstallning av cyklar med schysst och kunnig personal, dar fanns dock bara tva touringcyklar, fick tipset om Condor bicycles (grays inn road, nara Holborn) och en till Evans Cycles; The Cut vid Waterloo (de som var kvar var nagra Dawes men dom var for stora) och slutligen tva riktigt bra tips pa de sista stallena i London dar de fortfarande gor individuellt utformade ramar: Barry Witcomb, Tanners Hill, Deptford och Chas Roberts, Croydon. Kanske nagon kanner till dessa byggare? Det kommer iallafall bli morgondagens besok
 
Aluminiumram till langfard?

Ok, for condor bicycles ar jattebra, seriosa, italienska ramar och saljer bara individuellt utprovade. Woolsey var en jatteliten familjebutik men med mojligheten att ta hem samtliga dawesmodeller snabbt da dom var huvudleverantorer, hjalpsamma och plockar ihop precis det man vill ha. Jakten ar dock inte slut an.

Vad vet ni om aluminiumramar till langfardscykling? Jag borjar forlora mig nu nar jag hittat en Cannondale i precis ratt storlek med shimano XT, brooks sadel, tubus pakethallare bade bak och fram med med en aluminiumram 900 pund Cannondale. Jag kan fa en for mig perfekt stalram fran Condor med billigare vaxlarna Sora och enklare tillbehoren for 850 pund. Det ar ett svart val
 
Canonndales ramar

Cannondales långfärdsramar är rätt ok! Sedan är ju alltid Aluramar svårare att reparera om olyckan är framme, speciellt i u-länderna! Gillar du Cannondalen så kan du gott välja den. speciellt om storleken passar dig!

/Niklas (som själv kör Cannondale långfärd)
 
Det blev en Cannondale, som ar jattebra. Dissade evans och deras dawes super galaxy trots stalramen. Den var anda for lang for mina armar.

Saledes lagges ytterligare en butik till i Londonlistan: On your bike, Tooley street, nara Tower Bridge For alla er som planerar att gora en cykelinforskaffning i London, Forresten sa delar on your bike aven ut cykelkartor over hela London.

tack for hjalpen, niklas, du fick mig att ramla ifran min stalramsmani, det var trots allt livstidsgaranti pa denna aluram.

Imorgon bar det av mot velodromen
 
Lycka till

Det blev en Cannondale, som ar jattebra. Dissade evans och deras dawes super galaxy trots stalramen. Den var anda for lang for mina armar.

Saledes lagges ytterligare en butik till i Londonlistan: On your bike, Tooley street, nara Tower Bridge For alla er som planerar att gora en cykelinforskaffning i London, Forresten sa delar on your bike aven ut cykelkartor over hela London.

tack for hjalpen, niklas, du fick mig att ramla ifran min stalramsmani, det var trots allt livstidsgaranti pa denna aluram.

Imorgon bar det av mot velodromen

Lycka till med din nya Cannondale och bidra gärna med framtida reseraporter till Utsidan.

/Niklas
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.