cykel

Är det någon som har något bra tips på en lättcyklad cykel under 7000 kr (ska enbart cyklas på europeiska vägar.

Kan rekomendera Biltemas cyklar som jag tycker är mycket prisvärda och av bra kvalitet. Jag har en just nu som jag cyklat på i två säsonger och ca 500 mil, har fungerat perfekt.

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Jag skulle inte rekomendera Biltemas cyklar. Jag har visserligen inte testat dem men vet att de väger uppåt 20 kilo. Kolla in Nishikis hybrider i stället. De är lättrullade väger inte allt för mycket och är prisvärda. Nackdelen är väl att de är gjorda i aluminium vilket kanske inte är så bra för touring.

Undvik Biltema o Cykelringen. Aluminium får utmärkt i Europa. Däremot brukar man avråda från det för resor i tredje världen eftersom aluminium är svårsvetsat om ramen skulle knäckas.

Per

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips