Cykel på pendeltåg

Skulle åka pendeltåg medmin racer till Linköping, från Norrköping och hälsa på min kompis där samt cykla en sväng. Detta var inget problem, men när jag skulle hem kom ÖSTGÖTATRAFIKEN plötsligt på att man inte får ha cykel på pendeltåget så jag kunde inte åka tåg hem utan fick cykla hem. Visserligen har jag inget emot att cykla, men det finns ju gränser. Fattar inte varför inte man ska kunna förvara en cykel ute vid dörrarna på tåget. Där stör man väl inget, speciellt inte när tåget inte ens är halvfullt. TÄNK OM ÖSTGÖTATRAFIKEN!!!

\sista gången jag åkte pendeltåg

Cykelväska

Körde du med cykelväska då? Några här har ju tipsat om att stoppa cykeln i cykelväska (Cykelcity och Biltema verkar ha sådana). Vips så har du bara en stor väska. Fast de kanske har begränsningar på hur stora väskor man får ha också...

/Jonas U

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips