crispi cxp pjäxor trycker uppe på foten varför?

tjena har ett par chrispi cxp köpte begagnat för något år sedan och har bara åkt några åk med dem men då tryckte de så obehagligt uppe på foten att det gjorde riktigt ont i varje sväng. kollade på dem nu eftersom jag är sugen på att åka igen men hittar inte vad det är som kan trycka någon mer som har haft problemet? och isåfall vad ska jag göra?

Om du inte hittar vad som trycker kanske det är ett av spännena som "skär igenom" dvs plasten håller inte emot ordentligt för att trycket ska fördelas jämt över foten när du spänner åt. Testa att lägga något styvt under spännet där det trycker som jämnar ut det över en större yta.

Jag har haft liknande problem med vanliga kängor, det försvann helt när jag bytte snörning från kors till raka övergångar över vristen. Kanske kan du uppnå något liknande med en platta som jämnar ut trycket.

Ett annat alternativ är att plasten är styv men inte i rätt form för dina fötter. Då är det nog bäst att värma upp dem och spänna fast dem hårt på fötterna med förhoppningen att du kan forma om dem. Tror en varmluftspistol från utsidan är bästa sättet att värma upp.

/G

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips