Colorado 300 på reparation- inget fel...

Hej där ute!

Köpte en Garmin Colorado 300 för någon månad sen. Efter en tid började mitt "rollerhjul" haka upp sig. Tänkte att det var något man får stå ut med. Men när sedan felet kom åter då och då kände jag att jag ville skicka in gpsen till min återförsäljare som skulle skicka den vidare till Garmin.
Dessutom var min batteritid med nyladdade batterier bara ca 9h mot 15h som utlovades. Detta testade jag när jag la min gps i fönstret för att testa batteritiden (täckningen var dock bra). Nu har jag hört via min återförsäljare(köpte gpsen via nätet) att Garmin inte hittade några fel på min gps. Detta tog Garmin tre veckor att konstatera.Hur tycker ni man ska göra?
Gilla läget eller gå hårt på Garmin om felen kvarstår och hur ska man gå tillväga isf?

//Sjobbe
 
Det där med hjulet är ett känt fenomen. De har bytt material för att komma tillrätta med det, men det har kanske inte full effekt, eller så har det inte kommit med i just ditt exemplar.
Peta av hjulet och smörj med något silikonbaserat smörjmedel. Nödsmörjning kan göras med Lypsyl, om man inte har något bättre.

Batteritiden är värre att fixa. Min har den otrevliga "finessen" att ibland, när jag stänger av den, verkar den bara stänga av sig. Displayen slocknar, men ström tar den ändå. Så när man ska ha den nästa gång är batteriet tömt.
 
Batteritiden är värre att fixa. Min har den otrevliga "finessen" att ibland, när jag stänger av den, verkar den bara stänga av sig. Displayen slocknar, men ström tar den ändå. Så när man ska ha den nästa gång är batteriet tömt.

låter som det är ett läge att reklamera den då maskinen tar ström när den inte är på.
 

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips