City Select v7

Jag ska till Storbritannien i sommar med bil och min iQue 3600. Vet någon om det är värt pengarna att uppgradera till City Select v.7 från CS v.6? Jag har inte fått klart för mig vad uppgraderingen består i för kartorna i Sverige och Storbritannien. Vet någon?
Tacksam för svar.
Magnus

sungam; sa:
Jag ska till Storbritannien i sommar med bil och min iQue 3600. Vet någon om det är värt pengarna att uppgradera till City Select v.7 från CS v.6? Jag har inte fått klart för mig vad uppgraderingen består i för kartorna i Sverige och Storbritannien.
Eftersom täckningen i Sverige redan tidigare var 100% är det bara rättelser och de nybyggnader som gjorts under det år som gick mellan de två versionerna. Notera dock att vägar som invigdes under senare delen av 2004 inte kom med i CS 7 p.g.a. lång tid mellan "frysningen" av kartmaterialet och till CD:n levererades. Det finns en tråd här i forumet där bl.a. detta diskuteras.

Någon exakt jämförelse av versionerna tror jag inte existerar men på nedanstående länk kan du kanske hitta en del information och med "MapSource Viewer" uppe i högra hörnet kan du se vad den nya versionen täcker.
http://www.garmin.com/cartography/mapSource/cityselectEuro.jsp

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Det är ju svårt att veta vad som egentligen hänt mellan versionerna, om det inte är något ställe man känner till bra.

Jag kollade på två platser, som jag är väl förtrogen med, i Cornwall, nämligen Falmouth och Redruth.
I Falmouth hade ingenting hänt, men i Redruth har de rättat till järnvägens korsning med Drump Road. Den var inte på rätt ställe innan. En minimal ändring av placeringen av en väg hittade jag också, men där vet jag inte om det var fel innan, eller om de infört ett fel nu.

Runt där jag bor (här i Sverige, alltså) har jag sett ett 30-tal nya ting som kommit med i CS7.

Anders

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips